Dzień Wiosny

Pierwszy Dzień Wiosny jest zawsze bardzo radosny i niezwykle przez uczniów wyczekiwany. Rada Samorządu Uczniowskiego przygotowała na tę okoliczność teleturniej: „Jaka to melodia?” Przedstawiciele klas z wychowawcami mogli wykazać się znajomością utworów muzycznych i ich wykonawców. Rywalizacja była zacięta. Konkurs wygrała klasa III D wraz z wychowawcą, wyśpiewując w finale tekst piosenki  „Baśka” zespołu Wilki. Nagrodą za zajęcie pierwszego miejsca była „słodka niespodzianka”. Serdecznie dziękujemy Oli Bryckiej, Oli Marcinkowskiej, Wojtkowi Dolatowskiemu i Wojtkowi Handke za przygotowanie muzycznych przerywników podczas zabawy.

Czytaj więcej...

Narodowy Dzień Pamięci Żołnierzy Wyklętych w naszej szkole

Dnia 1 marca 2016 roku obchodziliśmy w naszej szkole Narodowy Dzień Pamięci Żołnierzy Wyklętych . Uczniowie klas maturalnych: Mateusz Zieliński, Jakub Jarecki i Daria Grześkowiak na zajęciach historii przeprowadzili pokazowe lekcje na ten temat. Od wielu lat zaangażowani są oni w działalność grup rekonstrukcyjnych. Należą do „Grupy Rekonstrukcji Historycznej WSGO Warta”. Swoim kolegom opowiadali o dziejach oddziałów partyzanckich (oddziały „Dzielnego”, „Błyska”), które działały na naszych terenach. Zaprezentowali umundurowanie, wyposażenie i uzbrojenie, jakie posiadano w tamtych czasach.

Czytaj więcej...

Pączek dla psiaka?

W sobotę, 20 lutego, delegacja z naszej szkoły złożyła wizytę kózce Melanii, przebywającej w domu zastępczym w gospodarstwie w Tworzymirkach. Mela została odebrana w zeszłym roku podczas interwencji Stowarzyszenia NOE poprzedniemu właścicielowi ze względu na złe traktowanie. Z funduszy zebranych podczas akcji pączkowej w szkolne Walentynki (107 zł) zakupiliśmy worek marchwi, kilka główek kapusty, a resztę przekazaliśmy w formie darowizny na dalsze potrzeby rogatej podopiecznej. To nic, ze pączek okazał się kapustą, a psiak – kozą; liczy się chęć niesienia pomocy potrzebującym zwierząt, w co jak zwykle młodzież ZSO bardzo ochoczo się włączyła.

Czytaj więcej...

Wyniki „Dialogu z rzeczywistością”

W dniu 16 lutego 2016 r. w auli odbyło się podsumowanie XI Powiatowego Konkursu Literacko-Plastyczno-Fotograficznego „Dialog z rzeczywistością”.Naszymi gośćmi byli pan Janusz Sikora, członek Zarządu Rady Powiatu Gostyńskiego, pani Lucyna Tęga, dyrektor Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Gostyniu, laureaci konkursu, ich rodzice, nauczyciele i przedstawiciele mediów. Jury oceniło prace w trzech kategoriach: szkoły podstawowe, gimnazja i szkoły ponadgimnazjalne oraz w trzech działach: literatura (poezja, proza), plastyka , fotografia.W tegorocznej edycji wzięło udział 107 osób, 50 uczniów szkół podstawowych, 36 gimnazjalistów i 21 uczniów szkół ponadgimnazjalnych. Najliczniej reprezentowany był dział plastyczny, w którym wzięło udział 48 osób, 35 osób nadesłało prace literackie, a 24 osoby-fotografie. Uczestnicy konkursu są uczniami czternastu szkół Powiatu Gostyńskiego- sześciu szkół podstawowych, czterech gimnazjów i czterech szkół ponadgimnazjalnych. Przedstawiciele jury, komentując nadesłane prace, zwrócili uwagę na różnorodność tematów oraz wysoki poziom umiejętności autorów w wyrażaniu refleksji za pomocą środków językowych oraz typowych dla plastyki i fotografii. Zwycięzcy otrzymali nagrody, które sfinansowano ze środków Powiatu Gostyńskiego.

Czytaj więcej...

Trudna sztuka wywiadu

W dniu 14 stycznia 2016r. w naszej szkole odbyło się spotkanie z panem redaktorem Andrzejem Piechockim, wykładowcą na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM w Poznaniu. Nasz gość przeprowadził warsztaty, w których uczestniczyli uczniowie z klasy Ic oraz członkowie redakcji szkolnego czasopisma „Limbus”. Tematyka zajęć dotyczyła chyba najtrudniejszego z zadań każdego dziennikarza, czyli przeprowadzania wywiadu. Wbrew pozorom, nie jest to sytuacja łatwa, ponieważ trzeba poświęcić sporo czasu, aby dowiedzieć się czegoś o rozmówcy i ułożyć odpowiednie pytania – takie, na które odpowiedzi będą ciekawe, a jednocześnie nie urażą uczuć drugiej strony. Pan redaktor Andrzej Piechocki m.in. poruszył kwestię autoryzacji wywiadu, dowiedzieliśmy się również, że najlepiej unikać pytań zamkniętych. Na zajęciach uświadomiliśmy sobie, że nie jest możliwe napisanie scenariusza, według którego przebiegnie nasze spotkanie, a przygotowane pytania mogą w ogóle nie zostać zadane.

Czytaj więcej...