Mobilny Przystanek Historia Przyszłości

Angelika Pietrowska-Szober

Mobilny Przystanek Historia skierowany jest do wszystkich grup wiekowych – dzieci, młodzieży i dorosłych. Edukacyjne projekty Biura Nowych Technologii Instytutu Pamięci Narodowej dostarczają zabawy, kształtują postawy obywatelskie, poszerzają świadomość historyczną i, co najważniejsze, uczą historii w przystępny, nowoczesny i skuteczny sposób. Przekonaj się, jak skuteczna jest immersyjna edukacja historyczna i odwiedź Mobilny Przystanek Historia.

Mobilny Przystanek Historia Przyszłości to przestrzeń zaprojektowana jako interaktywna wystawa, wyposażona w stanowiska z komputerami i urządzeniami VR (wirtualnej rzeczywistości). Prezentowane tam gry i aplikacje mają na celu pogłębianie wiedzy historycznej, rozwijanie postaw obywatelskich oraz zwiększanie wrażliwości emocjonalnej. Jest to unikalna szansa na zapoznanie się z szeroką gamą gier i aplikacji stworzonych przez Biuro Nowych Technologii IPN.

Na miejscu dostępne będą wszystkie projekty Biura Nowych Technologii czyli:

  • „Lotnicy – wojna w przestworzach” – najnowsza edukacyjna gra przygodowa. Produkcja opowiada o dokonaniach polskich lotników walczących w trakcie II wojny światowej. Dostępna na PC i VR.
  • „Gra Szyfrów” – lektura szkolna i pierwsza produkcja Biura Nowych Technologii. Gra osadzona jest w czasach wojny polsko-bolszewickiej, a zadaniem gracza jest złamanie wrogich szyfrów i unieszkodliwienie pancernych pociągów. Dostępna na PC i VR.
  • „Warsaw Rising” – strategiczna gra opowiadająca o losach Powstańców Warszawskich. Opowieść o walczącej Warszawie pozostaje w zgodzie z prawdą historyczną, więc powstania nie da się wygrać. Produkcja pozwala poznać historię, rozwijać wartości i kształtować postawy obywatelskie. Dostępna na PC.
  • „Szybowcowa ‘87” – aplikacja stworzona na urządzenia VR, dzięki której przeniesiesz się do PRL-owskiego mieszkania we Wrocławiu, w którym drukowano prasę podziemną. Mieszkanie jest oddane wiernie oryginałowi, a dodatkowo jest interaktywne. Bez trudu więc powielisz kolejne strony druku czy podsłuchasz przez radio rozmowy funkcjonariuszy SB.
  • „Świadectwo poMOCY” – etiuda filmowa dostępna na VR. Opowiada o losach rodziny Ulmów, która dała schronienie Żydom w trakcie II wojny światowej. Wskutek donosu cała rodzina wraz z ukrywanymi Żydami została rozstrzelana. Historia przedstawiona jest z perspektywy sześcioletniej Basi. To opowieść zrealizowana w poruszający sposób.

Ponadto dostępne będą tablety z edukacyjnymi podcastami i quizami opartymi o projekty Biura Nowych Technologii. Dla nauczycieli i edukatorów dostępne będą również materiały dydaktyczne, które mogą posłużyć do przygotowania wyjątkowych lekcji historii.

Aby wziąć udział w wydarzeniu należy wyrazić zgodę na rozpowszechnianie wizerunku. Dodatkowo stanowiska VR (Virtual Reality) dostępne są dla wszystkich, którzy ukończyli 13 rok życia (do 18 roku życia potrzebne jest pisemne oświadczenie rodziców). Osoby poniżej 13 roku życia nie mogą skorzystać z tych stanowisk; zapraszamy do odkrywania historii za pomocą gier na komputerach stacjonarnych, w które śmiało mogą zagrać osoby poniżej 13 roku życia. Wstęp osób małoletnich możliwy jest po uzyskaniu zgody rodzica bądź opiekuna prawnego.

Rezerwacje dla grup

Prowadzimy rejestrację dla grup. Grupy, które się zarejestrowały mają pewność, że w przestrzeni Przystanku będzie dla nich miejsce. Pozostałe osoby indywidualne mogą wejść, kiedy w środku będzie odpowiednia liczba wolnych miejsc. Wejście jest darmowe.

Zarejestruj grupę teraz

Co warto ze sobą zabrać?

Na miejscu jest wszystko, czego potrzeba do tego, by wziąć udział w edukacyjnych grach i aplikacjach Biura Nowych Technologii. Uprzejmie prosimy o wcześniejsze przygotowanie wypełnionych oświadczeń dotyczących zdrowia i bezpieczeństwa uczestnika VR oraz na rozpowszechnianie wizerunku.

Skip to content